Με βάση την Ελλάδα και πιλότο την Κύπρο η περαιτέρω επέκταση της Κωτσόβολος - Αύξηση πωλήσεων 13,1% και κερδοφορίας 20,5% (ΕΒΙΤ) στη χρήση 2021/2022- Στρατηγική ευελιξία και επενδύσεις 12,4 εκατ. ευρώ τo 2022-2023 για την αντιμετώπιση της νέας κρίσης
Της Λέττας Καλαμαρά
Με βάση τις καλές επιδόσεις στην ελληνική αγορά και με πιλότο τα αποτελέσματα της δραστηριότητας στην Κύπρο η Κωτσόβολος – Dixons South East Europe εξετάζει την περαιτέρω επέκτασή της σε άλλες γειτονικές χώρες, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, μιας και η συγκυρία είναι δύσκολη και αναμένεται ακόμη δυσκολότερη το φθινόπωρο του 2022 και τo χειμώνα του 2023 λόγω της ενεργειακής και οικονομικής κρίσης, γεγονός που απαιτεί στρατηγική ευελιξία, σύμφωνα με τη διοίκηση. Όπως τονίζει ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, «σε μία ακόμη δύσκολη χρονιά σε παγκόσμιο επίπεδο και με ξεκάθαρο στόχο τη συνεχή προσαρμογή μας στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας αλλά και της αγοράς, καταφέραμε να ολοκληρώσουμε μία ακόμα επιτυχημένη οικονομική χρήση». Και συμπληρώνει λέγοντας πως κατά τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο αλλά και το 2023 αναμένονται δυσκολίες στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και με αυξημένες τις τελικές τιμές των προϊόντων. Η θετική πορεία του τουρισμού το φετινό καλοκαίρι, σε συνδυασμό με την επιδοματική πολιτική προς τα νοικοκυριά πιθανόν να λειτουργήσουν ως αντίμετρο στις πληθωριστικές πιέσεις και να βοηθήσουν την κατανάλωση, που δείχνει έντονη πτωτική τάση.
Κατά την οικονομική χρήση 2021/2022 η Κωτσόβολος στην Ελλάδα κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 13,1% και κερδοφορίας 20,5% και στον 1 χρόνο λειτουργίας στην Κύπρο κατέγραψε 407.577 πελάτες και 1.148.027 επισκέψεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Κωτσόβολος. Για τη νέα οικονομική χρήση 2022/2023 που θα ολοκληρωθεί στις 30 Απριλίου 2023 η εταιρεία αναμένει τζίρο γύρω στα 700 εκατ. ευρώ και παράλληλα δρομολογεί επενδύσεις ύψους 12,4 εκατ. ευρώ που θα αφορούν κυρίως την ενίσχυση του φυσικού της δικτύου συνολικά που αποτελεί και την αιχμή του δόρατος της αλυσίδας, στην ενίσχυση της ευελιξίας της με την διάθεση νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας προς τους καταναλωτές, που ενισχύουν τις πωλήσεις, ανεβάζοντας ταυτόχρονα το δείκτη αξιοπιστίας της. Επίσης θα αφορούν στην εφοδιαστική της αλυσίδα με αυτοματισμούς επόμενης γενιάς για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών της εταιρείας και την αύξηση της παραγωγικότητάς της. Όπως συμπληρώνει ο κ. Βασιλάκος, «η ευελιξία με την οποία οι άνθρωποί μας σχεδιάζουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες κάνοντάς τα προσβάσιμα σε όλους, χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις και οι συνεχείς επενδύσεις που στηρίζουν την αναπτυξιακή μας στρατηγική, είναι η απάντησή μας και σε αυτή τη δύσκολη «στροφή», δίνοντας παράλληλα προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία και τον Έλληνα καταναλωτή. Συνεχίζουμε δυναμικά και προάγουμε την καινοτομία σε κάθε μας πρωτοβουλία, αναπτύσσοντας ένα ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο που υπόσχεται μία Καλύτερη ζωή για όλους».
Αναλυτικά για το οικονομικό έτος 2021-2022 το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου 2022, η γνωστή αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών κατέγραψε κύκλο εργασιών στα 654 εκατ.ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 13,1%, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2020-2021, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 51,7 εκατ. ευρώ, από 43,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 25,2 εκατ. ευρώ από 20,9 εκατ. ευρώ το 2020-2021, σημειώνοντας αύξηση 20,5%. Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος έφτασαν στα 13,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 20,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισαν στα 59,4 εκατ.ευρώ.