ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2019

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΛΟΚ


Της Λέττας Καλαμαρά

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός 04/2018 για την «"Προμήθεια και εν Συνεχεία Υποστήριξη Ταχυπλόων Σκαφών μεταφοράς Προσωπικού"» για 41 σκάφη, συνολικής αξίας 16.020.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των κατά το νόμο προβλεπομένων κρατήσεων, φόρων και τυχόν λοιπών δαπανών, δηλαδή 390.731,7 ευρώ κατά σκάφος. Ο εν λόγω διαγωνισμός πήρε νέα παράταση για την κατάθεση δικαιολογητικών ποιοτικής επιλογής μέχρι την 26 Μαρ. 2019 (με απόδειξη), ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00 και για την αποσφράγιση των φακέλων επιλογής μέχρι την 27 Μαρ. 2019, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10:00 ενώπιον της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού.

Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί αρχικά την 23 Μαϊου 2018 στα ελληνικά μόνο και η αποσφράγιση των φακέλων έγινε την 30 Αυγούστου 2018. Προσφορές υπέβαλαν αρχικά 10 εταιρείες σύντομα όμως μετά από προσφυγή μίας από τις συμμετέχουσες εταιρείες μειώθηκαν σε 4 για να ακουλουθήσουν δικαστικές προσφυγές από 3 εταιρείες οι οποίες και απορρίφθηκαν από τη ΓΔΑΑΕ. Ο διαγωνισμός με την επίκληση του άρθρου 56 (παράγραφος 5) του Ν.3978/2011β ανεστάλη "προκειμένου να διερευνηθεί περαιτέρω η συμμετοχή και να επιτευχθεί μεγαλύτερος αναταγωνισμός επί του επικειμένου ανταγωνιστικού διαλόγου", προφανώς για την εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον.

Η αρχική νέα ημερομηνία κατάθεσης  δικαιολογητικών ποιοτικής επιλογής έχει οριστεί ως η 7 Μαρτίου 2019 και για αποσφράγιση των φακέλων η 8 Μαρτίου 2019 οι οποίες και παρατάθηκαν λόγω αιτήματος ενός παλαιού και ενός καινούργιου συμμετέχοντος. Περιμένουμε λοιπόν την 27 Μαρτίου 2019 για να αποδειχθεί αν ο διαγωνισμός προσέλκυσε νέους ενδιαφερόμενους και πόσους. Οι τέσσερις εταιρείες που συνεχίζουν από το 1ο διαγωνισμό είναι οι «NEW MADEIRA RIBS B.V» ,εκπροσωπούμενη από την Κα Ηλιακοπούλου Γεωργία, η «Norsafe Hellas S.A.», εκπροσωπούμενη από τον Κον Γεωργιάδη Ιωάννη, η «SPORTIS S.A.», εκπροσωπούμενη από  τον Κον Δαμάσκο Γεώργιο και η γνωστή στους αναγνώστες μας τον τελευταίο καιρό «ONEX SA», εκπροσωπούμενη από την Κα Καραπαναγιώτου Ελένη.

Οι Ειδικές Δυνάμεις του Στρατού Ξηράς αποβλεπουν...


 στην ανανέωση των ταχυπλόων μέσων τους που στη μετά-Ίμια εποχή προσέφεραν πολλά και αναβάθμισαν τις δυνατότητές τους. Τώρα 20 χρόνια μετά ένα σύγχρονο σκάφος με πολλαπλές δυνατότητες και ισχυρές μηχανές αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από τους Έλληνες υπερφορολογούμενους πολίτες, για να εγγυηθεί την ασφάλεια των επιλέκτων του 'Εθνους μας που ασκούνται τις νύχτες στα νερά του Αιγαίου. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η αρμόδια επιτροπή στελεχωμένη από εξαίρετους και έμπειρους Αξιωματικούς των ΛΟΚ θα εισηγηθεί στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ.Αποστολάκη που θα αποφασίσει για το μέλλον των Ειδικών Δυάμεων τις επόμενες δεκαετίες. 

Βεβαίως το καθοριστικό κριτήριο επιλογής στη διαγωνιστική αυτή διαδικασία μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου αναμένεται να είναι η τελική τιμή για την απόκτηση ενός σκάφους. Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες του thedayaftergr, προβληματισμό δημιουργεί η χαμηλή τιμή ανα σκάφος των 390.731,7 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των κατά τον νόμο προβλεπομένων κρατήσεων, φόρων και τυχόν λοιπών δαπανών. Οι πληροφορίες προς το παρόν είναι συγκρουόμενες σχετικά με το ποιος καθόρισε τη συνολική τιμή ανά σκάφος που θα υπαγορεύσει στην ουσία και τον νικητή του διαγωνισμού. Πηγές που έχουν στην ευθύνη τους την υπόθεση, εκτός Πενταγώνου και του ΓΕΣ, έκριναν την τιμή ως ιδιαίτερα χαμηλή προς την προσδοκώμενη ποιότητα του τελικού προϊόντος παραπέμποντας για τον καθορισμό της στη Μεσογείων. Επίσης αναφέρθηκε ότι το χαμηλό κόστος αποθάρρυνε κάποιες άλλες εταιρείες να κατέβουν στο διαγωνισμό.  Ωστόσο, σε σχετική ερώτηση του thedayaftergr σε υψηλόβαθμες πηγές του Πενταγώνου, δεν επιβεβαίωσαν τo ποιος καθόρισε τnν τιμή. Δεν μένει να δούμε πόσες νέες εταιρείες θα εμφανιστούν στην 2η προκήρυξη του διαγωνισμού την 27η Μαρτίου 2019.  "Το φτηνό το κρέας το τρώνε τα σκυλιά", λέει ο λαός, αλλά η τελική επιλογή θα επιβεβαιώσει ή θα διαψεύσει την ορθότητα  καθορισμού του κόστους ανά σκάφος στις 390.731,7 ευρώ συνολικά και της παροιμίας φυσικά.

Εν τω μεταξύ, οι πρόσφατες κρίσεις στην ανώτατη ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων έφεραν τον Υποστράτηγο Παπαδόπουλο Ευάγγελο να αντικαθιστά τον αποστρατευθέντα Υποστράτηγο Χιονή Νικόλαο στη Διεύθυνση των Ειδικών Δυνάμεων του ΓΕΣ, αρμόδιο για το προσωπικό των ΛΟΚ στην Ελλάδα και του προσωπικού φυσικά που συμμετέχει στις διάφορες επιτροπές υλικών των επιλέκτων της Ελλάδας. Ο Υποστράτηγος Χιονής κατά την αποχώρηση του από το Στράτευμα αναφέρθηκε σιβυλλικά: "Καλή συνέχεια σε όσους μπορούν και κοιμούνται σε στεγνό μαξιλάρι. ΠΑΝΤΑ ΚΟΙΜΟΜΟΥΝ ΚΟΙΜΑΜΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΝΑ ΚΟΙΜΑΜΑΙ ΣΕ ΣΤΕΓΝΟ ΜΑΞΙΛΑΡΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ Η ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΣΤΕΓΝΟ ΜΑΞΙΛΆΡΙ...... ".  Επίσης στον καθ'όλα αρμόδιο σχηματισμό των Αμφιβίων Καταδρομών για τα νερά του Αιγαίου δεν επήλθε αλλαγή στην ηγεσία του σε σχέση με την εποχή προκήρυξης του 1ου διαγωνισμού, διευκολύνοντας προφανώς τις γραφειοκρατικές διαδικασίες.

To thedayaftergr με πλήρη σεβασμό στον κόπο και τον αγώνα των ταγμένων στη ζωή τους να μας υπερασπίζονται και εξίσου στο χρήμα των φορολογουμένων πολιτών θα παρακολουθήσει την εξέλιξη αυτού του διαγωνισμού. Ασφαλώς η επιλογή ενός σκάφους σε χαμηλή τιμή μας χαροποιεί σε καμία περίπτωση όμως δεν πιστεύουμε ότι η ποιότητα της τελικής επιλογής θα υποβαθμιστεί για την εξυπηρέτηση δευτερευόντων συμφερόντων. Οι εκλεκτοί της φυλής μας αξίζουν το καλύτερο και οφείλουμε να τους το παρέχομαι για την ασφάλεια τους και την εξασφάλιση της ειρήνης. Εκτός βέβαια αν οι προδιαγραφές του διαγωνισμού είναι τέτοιες εξαρχής που δεν αφήνουν περιθώρια προτιμήσεων. Ας περιμένουμε να δούμε το αποτέλεσμα που θα κριθεί από όλους και περισσότερο από αυτούς που στις επόμενες δεκαετίες θα κινδυνεύουν για να μας υπερασπίζονται και να μπορούμε εμείς να κάνουμε ήσυχοι τις δουλειές μας.


Αυτά για αρχή και αναμένουμε την εξέλιξη του δημόσιου διαγωνισμού με ενδιαφέρον. 

Στο επόμενο κείμενο θα παρουσιάσουμε και τα σκάφη των τεσσάρων εταιρειών που ήδη προχωρούν από την 1η προκήρυξη του διαγωνισμού.