Της Λέττας Καλαμαρά
Περισσότερο περιέπλεξε παρά διαφώτισε το μυστήριο με τον κ.Παναγιώτη Ξενοκώστα, την «ONEX SA», την «ONEX SYROS SHIPYARDS» της δικαστικής απόφασης του Πρωτοδικείου Σύρου της 12ης Νοεμβρίου 2018 και την «ΟΝΕΧ NEORIO SHIPYARDS» που συστάθηκε την 11/02/2019 Φεβρουαρίου 2019, το εντυπωσιακό σε πλάνα ρεπορτάζ του ΑΠΕ ΜΠΕ και του δημοσιογράφου κ.Κουβαρά, με την πανοπτική κάμερα από το drone της ΟΝΕΧ NEORIO SHIPYARDS. Σε συνέχεια του ρεπορτάζ στην πρώτη σε κυκλοφορία εφημερίδα της χώρας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» με τον τίτλο «Η αναγέννηση της Σύρου» και τον ισχυρισμό για τον κ.Ξενοκώστα ότι «Πέτυχε να αγοράσει τα Ναυπηγεία Νεωρίου της Σύρου» ήρθε το ΑΠΕ ΜΠΕ με τον τίτλο «Από την παρακμή στην αναγέννηση» να σχηματίσει και πάλι μία δημιουργική ασάφεια ως προς το σημερινό ιδιοκτησιακό καθεστώς του Νεωρίου. Σ’ ένα Ναυπηγείο που, σύμφωνα με το μηχανικό κ.Νίκο Δαλέζιο, «τώρα όλα τα μηχανήματα είναι σε λειτουργία» αλλά "ακόμα δεν έχει γίνει μεταβίβαση να πάει στο όνομα του (κ.Ξενοκώστα), οπότε και εμείς κάνουμε υπομονή" δεν είναι εύκολο να γίνει κατανοητό τι συμβαίνει στο όμορφο νησί της Σύρου και ακόμα περισσότερο στα επιχειρηματικά σχέδια του κ.Ξενοκώστα.
Περισσότερο περιέπλεξε παρά διαφώτισε το μυστήριο με τον κ.Παναγιώτη Ξενοκώστα, την «ONEX SA», την «ONEX SYROS SHIPYARDS» της δικαστικής απόφασης του Πρωτοδικείου Σύρου της 12ης Νοεμβρίου 2018 και την «ΟΝΕΧ NEORIO SHIPYARDS» που συστάθηκε την 11/02/2019 Φεβρουαρίου 2019, το εντυπωσιακό σε πλάνα ρεπορτάζ του ΑΠΕ ΜΠΕ και του δημοσιογράφου κ.Κουβαρά, με την πανοπτική κάμερα από το drone της ΟΝΕΧ NEORIO SHIPYARDS. Σε συνέχεια του ρεπορτάζ στην πρώτη σε κυκλοφορία εφημερίδα της χώρας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» με τον τίτλο «Η αναγέννηση της Σύρου» και τον ισχυρισμό για τον κ.Ξενοκώστα ότι «Πέτυχε να αγοράσει τα Ναυπηγεία Νεωρίου της Σύρου» ήρθε το ΑΠΕ ΜΠΕ με τον τίτλο «Από την παρακμή στην αναγέννηση» να σχηματίσει και πάλι μία δημιουργική ασάφεια ως προς το σημερινό ιδιοκτησιακό καθεστώς του Νεωρίου. Σ’ ένα Ναυπηγείο που, σύμφωνα με το μηχανικό κ.Νίκο Δαλέζιο, «τώρα όλα τα μηχανήματα είναι σε λειτουργία» αλλά "ακόμα δεν έχει γίνει μεταβίβαση να πάει στο όνομα του (κ.Ξενοκώστα), οπότε και εμείς κάνουμε υπομονή" δεν είναι εύκολο να γίνει κατανοητό τι συμβαίνει στο όμορφο νησί της Σύρου και ακόμα περισσότερο στα επιχειρηματικά σχέδια του κ.Ξενοκώστα.
Με το
αφιέρωμα να ξεκινά πάντως με τη φρεσκοβαμμένη δεξαμενή της εταιρείας «Ναυπηγεία
Σύρου» στο φόντο του λογότυπου της «ONEX SA» και τις λέξεις NEORIO και SHIPYARDS μας παραπέμπει
νοηματικά στην εταιρεία «ONEX NEORIO SHIPYARDS»
που ανήκει στον κ. Ξενοκώστα ο οποίος έχει καταβάλλει για μετοχές της το ποσό των 480 ευρώ και της PANAREA HOLDINGS LIMITED που έχει
καταβάλλει το ποσό των 23.520 ευρώ και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα αν έχει έδρα
την Κύπρο, τα νησιά Κέυμαν ή το Λουξεμβούργο του κ.Γιούνκερ. Το ιδιοκτησιακό
καθεστώς του Νεωρίου σήμερα είναι τουλάχιστον επικοινωνιακά συγκεχυμένο όπως επίσης
και ποια εταιρεία θα είναι τελικά ο νέος ιδιοκτήτης του Νεωρίου πριν εκπνεύσει
το 9μηνο εγκυρότητας της δικαστικής απόφασης επικύρωσης του Σχεδίου Εξυγίανσης της
«Ναυπηγεία Σύρου». Εν τη ρύμη του λόγου του βέβαια ο Δήμαρχος Σύρου κος Μαραγκός
επικύρωσε το σημερινό καθεστώς του Ναυπηγείου.
Είναι
προφανές ότι ο κόσμος χρειάζεται δουλειές και ελπίδα και εκεί επενδύουν όλοι
πάντα και με διάφορους σκοπούς. Άλλοι επιδιώκουν προβολή, άλλοι το κέρδος, άλλοι
δουλειά να γίνεται, άλλοι πολιτικό όφελος, άλλοι όλα μαζί ή
κάτι άλλο και γενικά ο καθένας έχει το σκοπό του. Η αλήθεια είναι, όπως συνεχίζει
ο κ.Δαλέζιος, ότι «εργασίες γίνονται σε 7 πλοία και ένα είναι σε αναμονή. Σφίζει
το ναυπηγείο από κίνηση και ζωή. Οι εξαθλιωμένοι για πολλά χρόνια, με απλήρωτα
μεροκάματα εργαζόμενοι, τώρα ξανά έχουν εργασία και μέλλον.». Για την ημέρα της πληρωμής
των οφειλομένων περίπου 11.000.000 ευρώ σύμφωνα
με το σχέδιο εξυγίανσης και τη δικαστική απόφαση από την «ONEX SYROS SHIPYARDS» ο κ. Δαλέζιος δηλώνει: «Αυτό, θα έρθει και αυτή η ώρα. Θα έρθει και αυτή
η ώρα. Θα γίνει αύριο, θα γίνει μεθαύριο, θα γίνει σε ένα μήνα, θα γίνει και
αυτό ξέρω εγώ. Από τη στιγμή που μας είχε υποσχεθεί ο κ. Ξενοκώστας ότι με τη μεταβίβαση του Ναυπηγείου θα δοθούν και τα λεφτά. Ακόμη όμως δεν έχει γίνει η μεταβίβαση για να φύγει το Ναυπηγείο να πάει στο όνομά του. Οπότε και εμείς κάνουμε υπομονή».
Ο Πρόεδρος
των εργαζομέων κ.Χατζαντώνης, πρωτεργάτης της νέας κατάστασης σημειώνει ότι "Όλοι εδώ πιστεύουμε πως ό,τι έγινε έγινε για το
καλύτερο και φυσικά δεν υπήρχε άλλη λύση. Εδώ ήταν ένας νεκρός οργανισμός.
Αποφασίσαμε κάποιοι άνθρωποι να κάνουμε την ύστατη προσπάθεια να σωθεί το
ναυπηγείο. Καταφέραμε να το αναστήσουμε και 56 πλοία έχουν επισκευαστεί στο Ναυπηγείο τους τελευταίους 10 μήνες". Σύμφωνα με τον κ. Χατζαντώνη, όλοι οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι θέσεις εργασίας κάθε μήνα να αυξάνονται. Από 191 όταν έκλεισε το Ναυπηγείο έχουν αυξηθεί σε 370 το μήνα. Και συμπληρώνει λέγοντας πως το Ναυπηγείο της Σύρου διαθέτει
μια τεχνογνωσία που δύσκολα την βρίσκεις σε ολόκληρο τον κόσμο, όλοι εργάζονται
με μεράκι. "Αγαπάμε το επάγγελμα, είναι από τους γονείς μας από τους παπούδες μας,
δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας, εκκλησία, οι μισθοί είναι εξωπραγματικοί για την Ελλάδα της
κρίσης. Ανταγωνισμός, καλή δουλειά και τεχνογωσία είναι τα ατού του Ναυπηγείου. Όλοι είναι πεπεισμένοι, σύμφωμα με το κ. Κουβαρά, ότι η ONEX θα καταβάλει τους 25 μισθούς που είναι οι οφειλές στους εργαζομένους, μόλις ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών.
Ο Μάρκος Ρηγούτσος, Γραμματέας Εργοστασιακού Σωματείου Νεώριο αναφέρθηκε στη νέα μέρα του ναυπηγείου που έχει νέα μυαλά και νοοτροπίες. Η δεξαμενή "ΒΙΟΛΑΝΤΩ "σημειώνει πως είχε υποστεί απαξίωση
από την προηγούμενη διοίκηση του ναυπηγείου, δεν τη συντηρούσαν". Ωστόσο, δεν είναι
κατανοητό, ποια είναι η παλαιά διοίκηση και ποια η νέα και από πότε.
Ο
Δήμαρχος της Σύρου δηλώνει: "Το Ναυπηγείο ανοίγει καινούργια
σελίδα". Και συμπλήρωσε λέγοντας πως "θέλω να επικυρώσω και να ευχαριστήσω
όλους τους εμπλεκομένους και πρώτα από όλα τον ίδιο τον επενδυτή τον
κ.Ξενοκώστα και την "ONEX", τους εργαζομένους του
Ναυπηγείου και την ελληνική Κυβέρνηση και τους αρμόδιους Υπουργούς που μέσα σε ένα πλαίσιο πολυνομίας και γραφειοκρατίας και αγκυλώσεων κινήθηκαν με γρήγορο τρόπο
ώστε να έχουμε έρθει σε αυτή την πολύ θετική εξέλιξη".
Πάντως, ο κ.Ξενοκώστας στη γραπτή συνέντευξή του στο ΑΠΕ ΜΠΕ απάντησε στην ερώτηση πώς
πορεύεται το σχέδιο εξυγίανσης: «Κατ'
αρχήν επειδή είμαι από φύση ανυπόμονος, το βλέπω να πηγαίνει αργά. Αν λάβει
κανείς υπόψη την ελληνική πραγματικότητα, τότε εξηγείται. Δεδομένου πως εγώ και
η εταιρία μου απλώς αναμένουμε, τους καλώ και δημοσίως να κινηθούν πιο γρήγορα
στην ολοκλήρωση που είναι προς το συμφέρον των εργαζομένων οι οποίοι θα πάρουν
τα δεδουλευμένα που τους οφείλουν και της διάσωσης του κλάδου, που για
δεκαετίες ταλαιπωρείται". Χωρίς όμως να κατονομάζει ποιους εννοεί ότι αναμένει να
κινηθούν πιο γρήγορα και εμποδίζουν τους εργαζομένους να λάβουν τα οφειλόμενά τους
από το μελλοντικό ιδιοκτήτη της «Ναυπηγεία
Σύρου». Ενδιαφέρον είχε και η πρόβλεψη του για το 2020, παρόλο που το 9μηνο περιθώριο
απόκτησης του Ναυπηγείου με βάση τη δικαστική απόφαση λήγει εντός του 2019.
Επικοινωνία
και εργαζόμενος λαός κυριαρχούν στο αφιέρωμα του ΑΠΕ ΜΠΕ και ποιος δεν είναι μαζί τους.
Δυστυχώς όμως το ΑΠΕ ΜΠΕ δεν διαφώτισε εμάς και το κοινό του γιατί δεν έχει γίνει η μεταβίβαση του Ναυπηγείου από τον
προηγούμενο Νοέμβριο και υπάρχει ακόμα ερωτηματικό στην ημερομηνία μεταβίβασης των μετοχών από τον νυν κ. Ταβουλάρη στο νέο ιδιοκτήτη κ. Ξενοκώστα. Επίσης ουδέν
νεώτερο ως προς ποια είναι τελικά η
σημερινή διοίκηση, ποιος ο ρόλος της "ONEX SYROS SHIPYARDS" που παραστάθηκε στο δικαστήριο και γιατί εμφανίζεται τώρα μία άλλη εταιρεία με τίτλο «ΟΝΕΧ NEORIO SHIPYARDS» στο δίκτυο εταιρειών του κ.Ξενοκώστα. Επίσης δεν
έγινε καμία αναφορά στην «ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ ΙΚΕ». Ποια εταιρεία διαχειρίζεται από τον
περασμένο Απρίλιο και Νοέμβριο το Ναυπηγείο και το σημαντικότερο όλων πού είναι
τα κεφάλαια αυτής της τεράστιας επένδυσης. Να θυμίσουμε ότι η «ONEX SYROS SHIPYARDS» έχει συνολικό μετοχικό κεφάλαιο 24.000 ευρώ και η «ΟΝΕΧ NEORIO SHIPYARDS» ομοίως 24.000 ευρώ συμπτωματικά. Απλά ερωτήματα που αναζητούν επιχειρηματικές απαντήσεις
σε μία υπόθεση που όλοι ευχόμαστε να καταλήξει επιτυχώς για το καλό όλων και περισσότερο
του λαού της Σύρου. Ακριβώς το θέμα της συνέπειας είναι εκείνο που κάνει τη
διαφορά και το thedayaftergr συνεχίζει
την έρευνα με το επόμενο ρεπορτάζ για το προσωπικό ρίσκο του κ.Παναγιώτη Ξενοκώστα
στην υπόθεση «Ναυπηγεία Σύρου» και το δίκτυο εταιρειών που εμπλέκονται για την
αναγέννηση της Σύρου.