ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2020

ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ: Πτώση στα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά το 2020, rebound από την άνοιξη του 2021


Της Λέττας Καλαμαρά

Για ένα δύσκολο καλοκαίρι και έναν ακόμη πιο δύσκολο χειμώνα προετοιμάζεται η Κωτσόβολος Dixons, ακολουθώντας αμυντική στρατηγική που συνοψίζεται σε στοχευμένες επενδύσεις στήριξης του φυσικού δικτύου καταστημάτων, ενίσχυσης της τεχνολογικής της υποδομής για την υποστήριξη του ηλεκτρονικού της καναλιού αλλά και του συστήματος αποθήκευσης και διανομής των προϊόντων της. 


Όπως τόνισε ο CEO της εταιρείας Γ. Βασιλάκος, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των ετήσιων οικονομικών της αποτελεσμάτων, η περίοδος από το Σεπτέμβριο 2020 μέχρι και τον Ιανουάριο 2021 προβλέπεται να είναι βάσει όλων των επιμέρους δεικτών η δυσκολότερη περίοδος της τελευταίας δεκαετίας για την Ελλάδα με την πτώση στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών να διαμορφώνεται στο 15%-20% λόγω έλλειψης εισοδημάτων και συνεπώς μειωμένης κατανάλωσης. Και σημείωσε πως απαιτείται σοβαρότητα και ρεαλιστική προσέγγιση. Τα σημάδια της ύφεσης είχαν αρχίσει να φαίνονται πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας (Α’τρίμηνο 2020 ΑΕΠ -0,9%) κάτι που θεωρούνταν παροδικό αλλά η πανδημία έκανε την κατάσταση πολύ χειρότερη. Σύμφωνα με την εκτίμηση της Κωτσόβολος όλοι οι πρώιμοι δείκτες δείχνουν περαιτέρω μείωση του ΑΕΠ, με το δεύτερο τρίμηνο να υποχωρεί από 12% -15%, και ετησίως, αισίως, στο 7,5%-8%. Και μάλιστα η εκτίμηση βασίζεται στο καλό σενάριο πως δεν θα υπάρξουν νέες ανατροπές στο επόμενο διάστημα λόγω της πανδημίας. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, υπό αυτές τις συνθήκες «η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών θα συρρικνωθεί από 10% έως 15% στο σύνολο του δικού μας οικονομικού έτους (Μάιος 2020-Απρίλιος 2021) και υπό προϋποθέσεις θα επιστρέψει σε θετική τροχιά από τον Μάρτιο του 2021 και μετά».

Μετά το lockdown του Μαρτίου, η ζήτηση στα προϊόντα του κλάδου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών τον Απρίλιο 2020 σημείωσε πτώση κατά 50% και σε κάποιες κατηγορίες έφτασε το 65%-70%. Το Μάιο και Ιούνιο με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων σημειώθηκε αύξηση κατά 15% λόγω εκτόνωσης της κατανάλωσης ως αντίδραση στο lockdown, ο  Ιούλιος και Αύγουστος προβλέπεται ότι θα κινηθεί ξανά πτωτικά λόγω μείωσης της κατανάλωσης ειδικά σε μεγάλες κατηγορίες όπως τηλεοράσεις και κλιματιστικά. Όσον αφορά τον τομέα της B2B δραστηριότητας η εικόνα είναι εξίσου άσχημη μιας και έχει χαθεί εξ ολοκλήρου η αγορά των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων που ακολουθούσαν προγράμματα ανακαίνισης, τα οποία έχουν παγώσει.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, η Κωτσόβολος πάντα κινείται καλύτερα από την υπόλοιπη αγορά, κατέχει ηγετικό μερίδιο συνολικά στην ελληνική αγορά της τάξης του 37% και εκτιμά ότι μέχρι την άνοιξη του 2021 θα έχει καταφέρει να αποσπάσει επιπλέον μερίδιο κατά 0,5%-1%, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες του οικονομικού περιβάλλοντος και αυτό γιατί οι καταναλωτές στα δύσκολα δείχνουν εμπιστοσύνη στα ισχυρά brands. H εταιρεία να και είχε προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας τις περιορίζει στα 8-9 εκατ. ευρώ δίνοντας έμφαση στη διατήρηση του μεγάλου αριθμού του φυσικού της δικτύου (95 σημεία πώλησης),  στις ανακαινίσεις 4 καταστημάτων της, σε 2 μετεγκαταστάσεις, στη δημιουργία 1 νέου καταστήματος, στην εγκατάσταση δορυφορικού συστήματος στις νέες αποθήκες της στον Ασπρόπυργο 17.000 τ.μ. για περισσότερες παραγγελίες και αποστολές την ημέρα, στην αναδιοργάνωση του επισκευαστικού της κέντρου, στον ψηφιακό μετασχηματισμό της που θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο 2020 για την υποστήριξη του ηλεκτρονικού της καναλιού, στην ανανέωση του στόλου διανομής, στην επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων και brands. Ο κ. Βασιλάκος επεσήμανε ότι η Κωτσόβολος έχει συνηθίσει να δραστηριοποιείται σε μια αγορά που μικραίνει λόγω ύφεσης αλλά ο ανταγωνισμός της μεγαλώνει από τη στιγμή που η Ελλάδα τηρουμένων των αναλογιών μπορεί να γίνει αποθηκευτικό κέντρο διεθνών εταιρειών και από τον τομέα του retail

Η χρονιά 2019-2020 συμπλήρωσε για την Κωτσόβολος μία 4ετία σημαντικής αύξησης πωλήσεων ύψους 46% στο σύνολο. Συγκεκριμένα, για το οικονομικό έτος 2019-2020, ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 538 εκατ. ευρώ (+3,5%), ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 26,2 εκατ.ευρώ (+1%). Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 21,3 εκατ.ευρώ (+1,2%). Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 11,4 εκατ.ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως με το ξέσπασμα της πανδημίας η Κωτσόβολος προχώρησε σε άμεση αποπληρωμή των υποχρεώσεών της διαθέτοντας μεγάλο μέρος των διαθεσίμων της με στόχο μεταξύ άλλων και τη στήριξη των προμηθευτών της και της ευρύτερης αγοράς όπου δραστηριοποιείται. Παράλληλα, έχει ήδη αξιοποιήσει πλήρως τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης προς τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις (μείωση ενοικίων), αντισταθμίζοντας με αυτό τον τρόπο τα μεγάλα κόστη που προκάλεσε το lockdown.