Της Λέττας Καλαμαρά
Μέχρι
την Παρασκευή αναμένεται η απόφαση για τα ασφαλιστικά μέτρα της Καζίνο
Λουτρακίου εναντίον της απόφασης της ΕΕΕΠ για προσωρινό λουκέτο.
Αναλυτικά σε αναβολή οδηγήθηκε η χθεσινή ακροαματική διαδικασία της
προσωρινής διαταγής στο Διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας, επί του αιτήματος
της διοίκησης του Καζίνο για την επαναλειτουργία της επιχείρησης, κατόπιν της έκδοσης
διαταγής από την ΕΕΕΠ προσωρινής αναστολής της λειτουργίας του Καζίνο, λόγω μη
καταβολής του φόρου παιγνίων του προηγούμενου Σαββατοκύριακου, ύψους 200.000
ευρώ.
Αιτία της αναβολής της ακροαματικής διαδικασίας η απουσία της μίας εκ των
αντίδικων πλευρών και συγκεκριμένα της ΕΕΕΠ και ως εκ τούτου η αδυναμία να
διατυπωθεί η θέση της ενώπιον του δικαστηρίου. Με βάση την διαδικασία το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών αναμένεται να εκδώσει
την απόφασή του για την επαναλειτουργία ή μη του Καζίνο Λουτρακίου, την Πέμπτη (8/3/2018) ή το αργότερο την Παρασκευή (9/3/2018), που είναι και η
τελευταία μέρα, με βάση το νόμο, και θα δικαστεί η υπόθεση ωσεί παρόντος του
Ελληνικού Δημοσίου, σε περίπτωση που δεν εμφανιστεί η πλευρά της ΕΕΕΠ. Στο
μεταξύ οι 1.250 εργαζόμενοι του Καζίνο περιμένουν την απόφαση του Δικαστηρίου
και αγωνιούν για το τι μέλλει γενέσθαι όσον αφορά τις θέσεις εργασίας
τους.
Ο νέος κύκλος δικαστικής διαμάχης που έχει ανοίξει για το Καζίνο Λουτρακίου και το Δημόσιο, ξεκίνησε μετά την απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ)
να προχωρήσει την προηγούμενη Τρίτη (6/3/2018) στην έκδοση διαταγής προσωρινής αναστολής της λειτουργίας του
Καζίνο, λόγω μη καταβολής του φόρου παιγνίων του προηγούμενου Σαββατοκύριακου,
ύψους 200.000 ευρώ, όπως ορίζει ο νόμος, η διοίκηση του Καζίνο κατέθεσε
ασφαλιστικά μέτρα εναντίον αυτής της απόφασης. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα
της διελκυστίνδας μεταξύ του Καζίνο Λουτρακίου και του Δημοσίου για την
εφαρμογή της τελεσίδικης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Τριπόλεως για
επιστροφή στο Καζίνο από το Δημόσιο ποσού ύψους 44 εκατ. ευρώ, μέσω συμψηφισμού
με τη μη καταβολή του φόρου παιγνίων.
Μετά την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων από το Διοικητικό Πρωτοδικείο
της Αθήνας, από την απόφαση του οποίου εξαρτάται η άμεση επαναλειτουργία του
Καζίνο ή όχι. Βασικό επιχείρημα της διοίκησης της επιχείρησης είναι η προάσπιση
του συμφέροντος όχι μόνο του Καζίνο αλλά και του ίδιου του Δημοσίου, τονίζοντας
πως μια κλειστή ιδιωτική επιχείρηση είναι ζημιά για τους εργαζομένους της αλλά
και την οικονομία συνολικά αλλά και την τοπική οικονομία ειδικά. Παράλληλα
επισημαίνεται πως οι καταβολές του Καζίνο Λουτρακίου προς το ελληνικό κράτος
από το 1995-2016 ανέρχονται στα 3,2 δις. ευρώ.
Καταβολές Καζίνο Λουτρακίου στο ελληνικό δημόσιο
|
|
1995-2016
|
|
|
ΕΣΟΔΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
|
1.616.437.498,73
|
|
|
Δικαίωμα
επί εισιτηρίου
|
178.615.206,81
|
|
|
Φόρος επί
των Ακαθάριστων Εσόδων από τα Παίγνια (20% & 22% από Νοέμβριο 2012)
|
633.455.299,14
|
|
|
Φόρος επί
των Ακαθάριστων Εσόδων από τα Παίγνια (13% από Σεπτέμβριο 1996)
|
397.214.245,17
|
|
|
Φόρος
Εισοδήματος & Διάφοροι άλλοι Φόροι
|
294.427.663,30
|
|
|
Φόρος
Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ)
|
11.665.556,74
|
|
|
Φόρος
Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ)
|
75.318.902,96
|
|
|
Τέλη
& εισφορές υπέρ ΕΟΤ
|
15.037.073,07
|
|
|
Ετήσιο
τέλος για την λειτουργία χώρων καπνιζόντων
|
872.390,53
|
|
|
Έκτακτη
Εισφορά επί των κερδών
|
9.831.161,00
|
|
|
ΕΣΟΔΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
|
283.857.280,27
|
|
|
ΕΣΟΔΑ
ΔΗΜΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
|
149.787.224,50
|
|
|
Διάφοροι
Φόροι & Τέλη
|
65.665.465,52
|
|
|
Μερίσματα
τοπικής αυτοδιοίκησης
|
84.121.759,01
|
|
|
ΔΑΠΑΝΕΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (ΚΑΘΑΡΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ & ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ)
|
503.694.624,52
|
|
|
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ & ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ
|
147.764.066,23
|
|
|
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΛΑ & ΛΟΙΠΑ
|
39.191.587,61
|
|
|
ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ
ΙΔΙΩΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ
|
453.556.131,44
|
|
|
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
|
14.063.085,42
|
|
|
ΔΑΠΑΝΕΣ
ΣΕ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ
|
83.805.681,58
|
|
|
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ CLUB HOTEL CASINO LOUTRAKI
|
3.292.157.180,31
|
Από την άλλη πλευρά τα χρέη του Καζίνο προς το
Δημόσιο ανέρχονται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ τα οποία αποπληρώνονται μέσω
ρύθμισης, στο ΙΚΑ περίπου 12-13 εκατ. ευρώ (οφειλές από το Νοέμβριο
2016 έως και Φεβρουάριο 2018) και στους εργαζόμενους συνολικά 3,5 εκατ. ευρώ
(μη καταβληθέντες μισθοί σωρευτικά 2,5 μηνών). Να σημειωθεί πως το Καζίνο έχει
ενταχθεί στο νόμο 106 Β (περί εξυγίανσης) για εξόφληση επιπλέον χρεών ύψους 25
εκατ. ευρώ, τα οποία αποπληρώνονται μέσω διακανονισμού που τηρούνταν έως και σήμερα.
Σύμφωνα
με τα τελευταία δεδομένα, η διοίκηση του Καζίνο παραμένει σταθερή στην εφαρμογή
της τελεσίδικης δικαστικής απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Τριπόλεως, σύμφωνα
με την οποία δικαιώνεται η επιχείρηση η οποία είχε προσφύγει το 2006 στη
Δικαιοσύνη, ζητώντας την επαναφορά του φόρου με
τον οποίο συμμετέχει το δημόσιο στις εργασίες του (gaming tax) στο 22% από 37% που είναι σήμερα. Το ποσό που εκδικάστηκε ώστε να
της επιστραφεί από το δημόσιο ανέρχεται στα 44 εκατ. ευρώ, τα οποία προκύπτουν
από τη διαφορά της φορολόγησης για την τετραετία 2008-201. Και στο πλαίσιο αυτό
ενημέρωσε από τις 28/2/2018 εξωδικαστικώς
το Υπουργείο Οικονομικών και την ΕΕΕΠ ζητώντας με βάση την απόφαση του
δικαστηρίου αντί κατασχέσεως τη μη καταβολή του φόρου παιγνίων και το συμψηφισμό
του με το ποσό που επιδικάστηκε από το Διοικητικό Εφετείο Τριπόλεως, τονίζοντας
ότι με τον τρόπο αυτό θα έμπαινε μια σειρά στην οικονομική διαχείριση του
Καζίνο και θα εξοφλούνταν τα δεδουλευμένα των εργαζομένων.
Να σημειωθεί ότι εκκρεμεί αντίστοιχη δίκη, με το ίδιο
αντικείμενο, στο ίδιο Δικαστήριο (Διοικητικό Εφετείο Τρίπολης) για τη περίοδο
2012-2015, ύψους απαίτησης 18 εκατ. ευρώ (πλέον τόκων περίπου 21 εκατ. ευρώ),
ενώ αναμένεται να ασκηθεί και επόμενη για το διάστημα 2015 έως σήμερα. Στελέχη
της εταιρείας εκτιμούσαν ότι στο καζίνο μπορεί να επιστραφεί συνολικά ένα ποσό
περί τα 70 εκατ. ευρώ.


