ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

Πάνω από 200 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις σε ελληνικές start ups από το 2010 μέχρι το 2016

Της Λέττας Καλαμαρά

Περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ έχουν επενδυθεί συνολικά από το 2010 μέχρι το 2016 σε ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις, που κατά κύριο λόγο κατασκευάζουν τεχνολογικά προϊόντα και διατηρούν  το βασικό μέρος της βάσης των εργαζομένων τους στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει το marathon venture capital  ο ρυθμός των επενδύσεων από το 2010 μέχρι σήμερα έχει αυξηθεί σημαντικά. 


Ειδικότερα από ένα πολύ χαμηλό ποσοστό επενδύσεων κυρίως από το Openfund, που έφτανε το πολύ τις 10 επενδύσεις το χρόνο από το 2010 μέχρι το 2012, η αγορά αυξήθηκε και ξεπέρασε τις 40 επενδύσεις το χρόνο από το 2013 μέχρι το 2016, με 137 εταιρείες να λαμβάνουν συνολικά 214 γύρους επενδύσεων. Μεγάλο μέρος αυτής της εισροής κεφαλαίου μπορεί να αποδοθεί στο ελληνικό κράτος αλλά και στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, το οποίο στήριξε τέσσερα τεχνολογικά ταμεία μέσω της πρωτοβουλίας Jeremie το 2013. Συνολικά τα τοπικά ταμεία, οι business angels αλλά και διεθνή επενδυτικά funds συμμετείχαν στους επενδυτικούς γύρους για τις ελληνικές start ups. Ειδικότερα τα διεθνή επενδυτικά funds από το 2013 μέχρι το 2016 πρωτοστατούν στους επενδυτικούς γύρους. Όπως τονίζουν τα στελέχη του marathon αυτό υποδηλώνει ότι, καθώς περισσότερες εταιρείες ωριμάζουν, αναμένονται περισσότερες επενδύσεις από διεθνείς παίκτες.

H εξαγορά της ελληνικής νεοφυούς εταιρείας BugSense από την αμερικανική Splunk στο τέλος του 2013 αρχές 2014 ήταν ο σταθμός για την κοινότητα των τεχνολογικών ελληνικών νεοφυών εταιρειών. Τα ελληνικά μυαλά είναι ελκυστικά και μπορούν να γράψουν τη δική τους ιστορία στο διεθνοποιημένο και ψηφιοποιημένο  επιχειρηματικό περιβάλλον. Έτσι αρκετές  εταιρείες ακολούθησαν την εξαγορά της Bugsense το 2013. Ακόμα βέβαια ο ρυθμός εξαγορών είναι ήπιος, αλλά αξιοσημείωτος μιας και από το μηδέν το 2010 η χώρα έφτασε το 2016 στις 6 εξαγορές νεοφυών εταιρειών και σ το α’ εξάμηνο του2017 έχουν καταγραφεί τρεις επιπλέον εξαγορές. Και όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι του χώρου «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχουμε πολύ δρόμο για να ωριμάσει η ελληνική αγορά και να βοηθήσει τους φιλόδοξους ιδρυτές και τις υποσχόμενες εταιρείες τους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Όμως είμαστε σίγουροι πως περισσότερες και μεγαλύτερες εξαγορές είναι βέβαιο ότι θα συμβούν». Και συμπληρώνουν λέγοντας πως το «Equifund, η νέα πρωτοβουλία του Ελληνικού Δημοσίου και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων, αναμένεται να ανοίξει περισσότερα νέα κονδύλια αργότερα φέτος. Ως αποτέλεσμα, προβλέπουμε ότι η επενδυτική δραστηριότητα σε αρχικό στάδιο θα αυξηθεί 2-3 φορές. Πιστεύουμε ότι είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε 100 γύρους επενδύσεων ετησίως, ακολουθούμενους από τη συμμετοχή περισσότερων διεθνών κεφαλαίων και έναν ταχέως αυξανόμενο αριθμό εξαγορών».

Εξαγορά της ελληνικής Quizdom από το γερμανικό όμιλο friends4media Group

Στο γερμανικό όμιλο friends4media Group ανήκει πλέον η ελληνική νεοφυής εταιρεία δημιουργίας ψηφιακών παιχνιδιών γνώσεων Quizdom. Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2014 και το Quizdom είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή παιχνιδιού γνώσης στην Ελλάδα με περισσότερους από 2 εκατομμύρια χρήστες. Το 2016 το Quizdom συγκέντρωσε πάνω από 1.700.000 χρήστες και εμφανίστηκε ως prime-time show στην τηλεόραση, λανσάροντας ένα νέο παιχνίδι σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία Eageron. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της Quizdom, η νέα εφαρμογή «Echelon 2D», διατίθεται δωρεάν σε συσκευές Android και iOS. Είναι εμπνευσμένη από κλασικό παιχνίδι Arcade και απαιτεί γρήγορη δράση κι έξυπνη στρατηγική. «Το Echelon 2D θυμίζει τα πρώτα παιχνίδια με τα οποία μεγαλώσαμε στη δεκαετία του 1990 και θα φέρει ωραίες αναμνήσεις στους έμπειρους παίκτες, καθώς και μεγάλο ενδιαφέρον στους καινούριους - για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι». Η συνεργασία αυτή ήταν καινοτομία , ως η πρώτη συνεργασία ελληνικής και γερμανικής εταιρείας εφαρμογών για κινητά. Το παιχνίδι είναι στα Αγγλικά και απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά.