Τα ευρήματα της GfK για την αγορά των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών – πρώτο εξάμηνο 2015
Η τεχνολογία Bluetooth συνεχίζει να οδηγεί την αγορά των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών στην Δυτική Ευρώπη. Απο την ανάπτυξη της ασύρματης τεχνολογίας επωφελείται όχι μόνο η αγορά των ασύρματων ηχείων με σύνδεση Bluetooth, αλλά επίσης και η αγορά των ακουστικών. Η Ευρωπαϊκή αγορά των ραδιοφωνικών συσκευών σημείωσε διψήφια ανάπτυξη. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της GfK για την αγορά των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, που δημοσιεύονται στα πλαίσια της εμπορικής έκθεσης IFA 2015 στο Βερολίνο...
Σε παγκόσμιο επίπεδο οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο τη δυνατότητα ασύρματης μετάδοσης ηχητικών δεδομένων μέσω έξυπνων τηλεφώνων και άλλων συσκευών με τη χρήση Bluetooth. Το 2014, οι καταναλωτές ξόδεψαν συνολικά 1.6 δις € για ασύρματα ηχεία με σύνδεση Bluetooth. Στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης μόνο, πουλήθηκαν 7.6 εκατ τέτοιες συσκευές. Αυτό αντιστοιχεί σε αξία πωλήσεων 708 εκατ €. Το 2015, αναμένεται η αξία αυτή να αγγίξει τα 890 εκατ €.
Τα αποτελέσματα της GfK δείχνουν όχι μόνο οτι η αγορά των ασύρματων Bluetooth ηχείων αυξάνεται σημαντικά, αλλά επίσης οτι οι χρήστες αναζητούν ηχεία που χρησιμοποιούν άλλα πρωτόκολα διασύνδεσης όπως το DLNA ή το AirPlay. Οι συσκευές που διαθέτουν τέτοιες λειτουργίες διασύνδεσης (Bluetooth, AirPlay and UPnP) και μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα οικιακό δίκτυο, παρόλο που εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μια εξειδικευμένη αγορά, σημείωσαν ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο του 2015 κατά 51% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο – ανάπτυξη σημαντικά μεγαλύτερη απο αυτή που σημείωσαν τα ασύρματα Bluetooth ηχεία, τα οποία αυξήθηκαν σε αξίες κατά 40%.
Η τεχνολογία Bluetooth οδηγεί την αγορά των ακουστικών στη Δυτική Ευρώπη
Το 2014, οι παγκόσμιες πωλήσεις των ακουστικών ανήλθαν στα 264 εκατ. τεμάχια. Για το τρέχον έτος, αναμένεται αύξηση 5%, δηλ. 275 εκατ. τεμάχια. Καθώς αναμένεται αύξηση της μέσης τιμής στο μέλλον, προβλέπεται παγκόσμια αύξηση 23% με τις πωλήσεις να αγγίζουν τα 2.5 δις €.
Θετική χαρακτηρίζεται και η εκτίμηση για την αγορά της Δυτικής Ευρώπης:
Εκτιμάται οτι σε αξία οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 8% στα 1.8 δις €. Βασικοί παράγοντες αυτής της αύξησης είναι τα μοντέλα που υποστηρίζουν τη μετάδοση σήματος μέσω Bluetooth. Οι πωλήσεις έχουν ήδη υπερδιπλασιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2015 συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου χρόνου, φτάνοντας σε μερίδιο το 14% της συνολικής αγοράς. Τα μοντέλα ακουστικών που φοριούνται στο αυτί (Bluetooth In-Ear) καταλαμβάνουν το ένα τρίτο της αγοράς των Bluetooth συσκευών. Η συγκεκριμένη υποκατηγορία αναπύχθηκε με ρυθμούς μεγαλύτερους απο την υποκατηγορία των Bluetooth ακουστικών κεφαλής (Bluetooth Headband).
Το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τα ενσύρματα ακουστικά κεφαλής, σημειώντας μικρή αύξηση (1%), παρά την αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς Bluetooth. Το πρώτο εξάμηνο του 2015, τα ενσύρματα μοντέλα ακουστικών κεφαλής κατέλαβαν, σε επίπεδο αξίας, μερίδιο 39% της συνολικής αγοράς.
Στην αγορά των ενσύρματων In-Ear ακουστικών, η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται. Συνολικά, η κατηγορία αυτή πέτυχε αύξηση 4% σε αξίες στο πρώτο εξάμηνο του 2015.
Επιλέον, χαρακτηριστικά όπως η ενεργή απομόνωση ήχου και η χρήση σε αθλητικές δραστηριότητες γίνονται όλο και πιο σημαντικά για τους καταναλωτές.
Η Γερμανία η πιο ισχυρά ανπτυσσόμενη αγορά στην κατηγορία των ψηφιακών ραδιοφωνικών συσκευών
Τα αποτελέσματα της GfK δείχνουν όχι μόνο οτι η αγορά των ασύρματων Bluetooth ηχείων αυξάνεται σημαντικά, αλλά επίσης οτι οι χρήστες αναζητούν ηχεία που χρησιμοποιούν άλλα πρωτόκολα διασύνδεσης όπως το DLNA ή το AirPlay. Οι συσκευές που διαθέτουν τέτοιες λειτουργίες διασύνδεσης (Bluetooth, AirPlay and UPnP) και μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα οικιακό δίκτυο, παρόλο που εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μια εξειδικευμένη αγορά, σημείωσαν ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο του 2015 κατά 51% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο – ανάπτυξη σημαντικά μεγαλύτερη απο αυτή που σημείωσαν τα ασύρματα Bluetooth ηχεία, τα οποία αυξήθηκαν σε αξίες κατά 40%.
Η τεχνολογία Bluetooth οδηγεί την αγορά των ακουστικών στη Δυτική Ευρώπη
Το 2014, οι παγκόσμιες πωλήσεις των ακουστικών ανήλθαν στα 264 εκατ. τεμάχια. Για το τρέχον έτος, αναμένεται αύξηση 5%, δηλ. 275 εκατ. τεμάχια. Καθώς αναμένεται αύξηση της μέσης τιμής στο μέλλον, προβλέπεται παγκόσμια αύξηση 23% με τις πωλήσεις να αγγίζουν τα 2.5 δις €.
Θετική χαρακτηρίζεται και η εκτίμηση για την αγορά της Δυτικής Ευρώπης:
Εκτιμάται οτι σε αξία οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 8% στα 1.8 δις €. Βασικοί παράγοντες αυτής της αύξησης είναι τα μοντέλα που υποστηρίζουν τη μετάδοση σήματος μέσω Bluetooth. Οι πωλήσεις έχουν ήδη υπερδιπλασιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2015 συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου χρόνου, φτάνοντας σε μερίδιο το 14% της συνολικής αγοράς. Τα μοντέλα ακουστικών που φοριούνται στο αυτί (Bluetooth In-Ear) καταλαμβάνουν το ένα τρίτο της αγοράς των Bluetooth συσκευών. Η συγκεκριμένη υποκατηγορία αναπύχθηκε με ρυθμούς μεγαλύτερους απο την υποκατηγορία των Bluetooth ακουστικών κεφαλής (Bluetooth Headband).
Το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τα ενσύρματα ακουστικά κεφαλής, σημειώντας μικρή αύξηση (1%), παρά την αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς Bluetooth. Το πρώτο εξάμηνο του 2015, τα ενσύρματα μοντέλα ακουστικών κεφαλής κατέλαβαν, σε επίπεδο αξίας, μερίδιο 39% της συνολικής αγοράς.
Στην αγορά των ενσύρματων In-Ear ακουστικών, η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται. Συνολικά, η κατηγορία αυτή πέτυχε αύξηση 4% σε αξίες στο πρώτο εξάμηνο του 2015.
Επιλέον, χαρακτηριστικά όπως η ενεργή απομόνωση ήχου και η χρήση σε αθλητικές δραστηριότητες γίνονται όλο και πιο σημαντικά για τους καταναλωτές.
Η Γερμανία η πιο ισχυρά ανπτυσσόμενη αγορά στην κατηγορία των ψηφιακών ραδιοφωνικών συσκευών

Παρά το γεγονός οτι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη αγορά ψηφιακών ραδιοφωνικών συσκευών είναι αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, η Γερμανία μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο ισχυρότερος μοχλός ανάπτυξης της αγοράς: Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2015 πουλήθηκαν στη Γερμανία περίπου 430.000 ψηφιακές ραδιοφωνικές συσκευές. Η αγορά μεγάλωσε πάνω απο 60% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο. Την τάση προς το ψηφιακό ραδιόφωνο ακολουθεί και η Ολλανδία. Τον Ιούνιο του 2015, μία στις δώδεκα νέες ραδιοφωνικές συσκευές που πουλήθηκαν διέθεταν ψηφιακό radio chip.
Στην αγορά ψηφιακών ραδιοφωνικών συσκευών το μεγαλύτερο μερίδιο σε τεμάχια για το 2015 καταλαμβάνουν τα φορητά ραδιόφωνα με μερίδιο πάνω απο 60%, ενώ ακολουθούν οι κατηγορίες των clock radios και audio home systems. Μεγάλη ανάπτυξη (80%) σημείωσε η υποκατηγορία των boomboxes για το πρώτο εξάμηνο του 2015 συγκριτικά με τον περασμένο χρόνο.
Οι κατασκευαστές φορητών συσκευών πλοήγησης στρέφουν την προσοχή τους στην καινοτομία
Αν και η πολύπλευρη χρήση των έξυπνων κινητών κράτησε την παγκόσμια αγορά των φορητών συσκευών πλοήγησης υπό πίεση το 2014, μικρή βελτίωση παρατηρείται για το 2015. Ενώ οι πωλήσεις σε τεμάχια μειώθηκαν κατά 21% στα 22 εκατ και σε αξία κατά 19% στα 2.7 δις €, η αγορά της Δυτικής Ευρώπης εμφανίζεται συγκριτικά με το σύνολο της αγοράς σημαντικά καλύτερη. Οι πωλήσεις σε κομμάτια μειώθηκαν κατά μόλις 8% στα 7.3 εκατ και σε αξία κατά 6% στα 1.3 δις €. Συνεπώς το επίπεδο της μέσης τιμής των συσκευών αυξήθηκε. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και το 2015: εκτιμάται ότι θα πουληθούν 6.9 εκατ. τεμάχια (πτώση 6%) ενώ οι αξίες θα ανέλθουν στα 984 εκατ € (πτώση 5%). Η αύξηση της τιμής της αγοράς είναι αποτέλεσμα διαφόρων καινοτομιών, όπως για παράδειγμα οι οθόνες έξι ιντσών που γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Σε αυτή την υποκατηγορία στο πρώτο εξάμηνο του 2015 σημειώθηκε αύξηση 52% σε κομμάτια καθώς και μια αύξηση 48% σε επίπεδο αξίας, συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο.
Συσκευές που διαθέτουν βελτιωμένες υπηρεσίες πληροφοριών κυκλοφορίας γίνονται επίσης όλο και πιο δημοφιλείς. Το πρώτο εξάμηνο του 2015, η συγκεριμένη αγορά μεγάλωσε κατά 24% σε τεμάχια ενώ κατά 20% σε επίπεδο αξίας, συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο.
Υπάρχουν πολύ μεγάλες ευκαιρείες για μελλοντική ανάπτυξη της αγοράς των συστημάτων πλοήγησης. Οι νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται στο τομέα των "Connected Cars" σηματοδοτούν νέες προκλήσεις και δυναμική αλλά συγχρόνως ενέχουν κινδύνους για την αγορά των συστημάτων πλοήγησης.
Σχετικά με τη μεθοδολογία
Μέσω του πάνελ μέτρησης λιανικών πωλήσεων (retail panel), η GfK σε τακτική βάση συλλέγει στοιχεία πωλήσεων για τεχνολογικά καταναλωτικά αγαθά σε πάνω από 100 χώρες παγκοσμίως. Μεταξύ άλλων οι κατηγορίες αυτές συμπριλαμβάνουν φορητά συστήματα ήχου και τεχνολογικά είδη αυτοκινήτου.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Jürgen Boyny, +49 911 395 2325, juergen.boyny@gfk.com
Οι δραστηριότητες της GfK στην IFA 2015:
1. Οι δραστηριότητες της GfK στην IFA, 4-9 Σεπτεμβρίου 2015, Βερολίνο: Μέσω του GfK info point στο κέντρο τύπου της IFA θα παρέχεται το υλικό που θα δημοσιευτεί από τη GfK κατά τη διάρκεια της IFA
2. Οι ειδικοί μας θα είναι διαθέσιμοι στο γραφείο της GfK, GfK office, στην IFA (VIP room 2, Großer Stern) για κατ’ ιδίαν συναντήσεις. Δείτε την ακριβή τοποθεσία της GfK στον εκθεσιακό χάρτη εδώ: http://www.gfk.com/documents/ifa-map-2015.jpg
3. Το συνέδριο της GfK “Beyond smart – relevance is key”, θα πραγματοποιηθεί στις 3 Σεπτεμβρίου (1 μμ - 3 μμ) στην IFA, Marshall Haus Messegelände Berlin. Πληροφορίες: http://www.gfk.com/news-and-events/events-webinars/pages/ifa-2015.aspx
4. Η παρουσίαση της GfK στο “The Opening Ceremony of China Brand Show” θα φιλοξενηθεί από το CCCME (Κινεζικό Εμπορικό Επιμελητήριο εισαγωγών-εξαγωγών μηχανολογικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού) στις 4 Σεπτεμβρίου, (12 – 2μμ), Hall 29, IFA Messe Berlin. Ομιλιτής της GfK: Juergen Boyny, Global Director Consumer Electronics, Θέμα: “Chinese continuous growth in Global Markets of Digital World and Home Appliances.”