ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΜΙΚΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΤΑΜΕΙΑΚΗΣ ΘΕΣΗΣ
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2014
Τα
οικονομικά αποτελέσματα Α’ τριμήνου 2014 του Ομίλου Σαράντη
αντικατοπτρίζουν βελτίωση σε επίπεδο πωλήσεων τόσο στις ξένες χώρες
όσο και στην Ελλάδα.
Oι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 0,74% σε σύγκριση με το περυσινό Α’ τρίμηνο στα €50,83 εκ.
Οι
ξένες αγορές, που αντιπροσωπεύουν το 63% του συνόλου των πωλήσεων του
Ομίλου, αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης πωλήσεων, σημειώνοντας
αύξηση κατά 2,8%, που αντιστοιχεί σε άνοδο κατά 4,76% σε τοπικό
νόμισμα.
Αναφορικά
με την ελληνική αγορά, παρά το αδύναμο ξεκίνημα του έτους, οι πωλήσεις
από την Ελλάδα σημείωσαν πτώση μόνο κατά 2,6%, σηματοδοτώντας
βελτίωση σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα.
Το
περιθώριο μικτού κέρδους του Ομίλου βελτιώθηκε περαιτέρω κατά το Α’
τρίμηνο του 2014 σε 49,90% από 49,20% το αντίστοιχο περυσινό
τρίμηνο λόγω ευνοϊκότερων συμφωνιών προμήθειας υλών και υπηρεσιών.
Το
βασικό χαρακτηριστικό που επηρέασε την κερδοφορία του Ομίλου κατά τη
διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2014 είναι η εφαρμογή ισχυρών
προγραμμάτων μάρκετινγκ πίσω από την τοποθέτηση νέων προϊόντων και
καινοτομιών στις βασικές προϊοντικές κατηγορίες, ενέργειες που είναι
όμως απαραίτητες για την αύξηση των μεριδίων αγοράς και την μελλοντική
επιταχυνόμενη ανάπτυξη του Ομίλου.
Την
ίδια στιγμή, ο Όμιλος παραμένει συγκεντρωμένος στην λειτουργική
μόχλευση και τον έλεγχο του κόστους λοιπών λειτουργικών και μη
λειτουργικών εξόδων με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των λειτουργικών
περιθωρίων και της κερδοφορίας.
Συγκεκριμένα:
· Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα €3,07 εκ. από €3,46εκ., και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε
στα 6,04% από 6,87% το Α’ τρίμηνο του 2013.
· Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε €2,20 εκ. από €2,54 εκ., και το περιθώριο ΕΒΙΤ διαμορφώθηκε σε 4,32% από 5,03%
το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο.
· Τα Κέρδη Προ Φόρων (ΕΒΤ) διαμορφώθηκαν στα €2,72 εκ. από €3,29 εκ. και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 5,35% από 6,52% το Α’ τρίμηνο
του 2013.
· Τα Καθαρά Κέρδη έφτασαν στα €1,92 εκ. από €2,26 εκ. και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 3,77% από 4,68% την αντίστοιχη
περυσινή περίοδο.
Παρά
το δύσκολο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, ο Όμιλος Σαράντη
επιδεικνύει ισχυρή οικονομική θέση διατηρώντας καθαρή
θετική ταμειακή θέση στα €12,5 εκ. κατά το Α’ τρίμηνο του 2014, έχοντας
προβεί τον Ιανουάριο του 2014 σε πληρωμή προμερίσματος για την χρήση
του 2013 ύψους περίπου 10 εκ. ευρώ.
Η
οικονομική ευρωστία επιτρέπει στην διοίκηση του Ομίλου να
αυτοχρηματοδοτεί τις δραστηριότητές και τα επενδυτικά του πλάνα,
θέτοντας
τις βάσεις για περαιτέρω μελλοντική ανάπτυξη.
Η
έμφαση επικεντρώνεται σε προϊοντικές καινοτομίες στις βασικές
κατηγορίες του Ομίλου, στην ανανέωση και τον εμπλουτισμό του προϊοντικού
χαρτοφυλακίου, στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, στην βελτίωση της
αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των προϊόντων μέσω συνεργειών και
μείωσης κόστους στην παραγωγή, στην εξεύρεση εξαγορών αναγνωρισμένων
προϊόντων ομοιογενούς χαρακτήρα ικανών να επιφέρουν
υψηλές αποδόσεις και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ανθρωπίνου
δυναμικού του Ομίλου.
Κοιτώντας
προς το μέλλον, καθώς προχωράμε προς το δεύτερο τρίμηνο του 2014,
έχουμε τοποθετηθεί κατάλληλα για το έτος και συνεχίζουμε
να αναμένουμε για το σύνολο του 2014 αύξηση πωλήσεων κατά 5,7% στα €
250 εκ. και αύξηση Καθαρών Κερδών κατά 9,6% στα € 17,02 εκ.
WELL POSITIONED FOR FURTHER FUTURE GROWTH
FURTHER GROSS PROFIT MARGIN IMPROVEMENT
MAINTENANCE OF NET CASH POSITION
FY 2014 GUIDANCE MAINTAINED
Sarantis Group First Quarter 2014 financial results reflect an improvement in terms of sales across all regions.
Total Group turnover increased by 0.74% compared to last year’s first quarter to €50.83 mil...
The foreign markets, representing 63% of the Group’s turnover, remain the main driver of the sales growth having posted
a 2.8% increase which corresponds to a 4.76% average growth in local currency.
As far as the Greek market is concerned, despite a particularly weak start in the beginning of the year, Sarantis sales
in Greece managed to drop by only 2.6%, signifying an improvement compared to previous quarters.
The Group’s Gross Profit margin improved further to 49.90% during Q1 2014 from 49.20% during last year’s first quarter
due to better sourcing, lower production cost as well as more favorable commodities prices.
The
basic characteristic during the first quarter of 2014 affecting the
Group’s profitability is the use of strong marketing
programs behind the introduction of new product launches and
innovations within our core business units, essential in order to
increase market shares and drive sustainable future growth.
At the same time, we are focused on operating leverage and controlling non-value added costs in order to further improve
operating margins and profitability.
Specifically:
·
EBITDA settled at € 3.07 mil.
from €3.46 mil, with an EBITDA margin of 6.04% from 6.87% in Q1 2013.
· EBIT reached € 2.20 mil. from
€2.54 mil. and EBIT margin settled at 4.32% from 5.03% in Q1 2013.
·
EBT stood at €2.72 mil. from
€3.29 mil. with the EBT margin reaching 5.35% from 6.52% in last year’s first quarter.
· Net Profit settled at €1.92
mil. from €2.36 mil. same period last year, while Net Profit margin reached 3.77% from 4.68% in Q1 2013.
·
Earnings Per Share (EPS) stood
at €0.055 from €0.068 in Q1 2013.
On
the balance sheet front, exhibiting its strong financial position,
Sarantis Group maintained its net cash position
at €12.5 mil. from €22 mil. at the end of 2013, having paid within
January of 2014 an interim dividend payment for FY 2013 of circa 10
mil. euros.
Sarantis Group robust financial position enables the Group to self-finance its activities and investments.
The
focus is behind product innovations within the Group’s core business
categories of mass market cosmetics and household
products, the renewal and enrichment of the Group’s brand portfolio,
increasing its market shares, improving productivity and production
cost, targeting acquisition opportunities able to provide high returns,
and finally capitalizing on the human resources
capabilities.
Looking ahead as we move into the second quarter of 2014, we are well positioned for the year and we continue to expect
for the full year to grow sales by 5.7% at €250 mil. and net profit by 9.6% to € 17.02 mil.
