ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

'We Mean Business': η Επιτροπή ξεκινά εκστρατεία για περισσότερες θέσεις ασκουμένων / Commission launches campaign to boost work placements

Bρυξέλλες, 17 Aπριλίου 2012 – Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινιάζει σήμερα την εκστρατεία “We Mean Business” με σκοπό να ενθαρρύνει τις εταιρείες να προσλάβουν ασκουμένους, ώστε να ενισχυθούν οι δεξιότητες των νέων και να δοθεί ώθηση στην απασχολησιμότητα. Ταυτόχρονα, με την πρακτική άσκηση οι νέοι μπορούν να επιτύχουν την ομαλή μετάβαση από το στάδιο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στο στάδιο της εξεύρεσης μιας πρώτης καλής θέσης εργασίας. Οι τοποθετήσεις αυτές μπορούν επίσης να αποδειχθούν προσοδοφόρες για τις επιχειρήσεις, αφού θα  τους δώσουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν μελλοντικούς, δυνητικά άριστους, εργαζομένους οι οποίοι, θα μπορούσαν, με τις φρέσκες ιδέες τους, να συμβάλουν σημαντικά στην παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα. Την περίοδο 2012-2013, η Επιτροπή θα ενισχύσει οικονομικά 280 000 συνολικά τοποθετήσεις ασκουμένων, στο πλαίσιο των προγραμμάτων Leonardo da Vinci και Erasmus για σπουδαστές της επαγγελματικής κατάρτισης και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η κ. Ανδρούλλα Βασιλείου, επίτροπος Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας, δήλωσε: «Η εκστρατείαWe Mean Business” θα ενισχύσει τις προσπάθειες των κρατών μελών για την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων, η οποία έχει φτάσει σε απαράδεκτα υψηλά επίπεδα σε ορισμένες χώρες της ΕΕ. Ειδικότερα, θέλουμε να τονίσουμε τη σημασία των θέσεων για αλλοδαπούς ασκουμένους οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν τις γλωσσικές γνώσεις των ενδιαφερομένων και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση και την προσαρμοστικότητά τους.  Από τις μελέτες μας φαίνεται ότι οι εργοδότες όλο και πιο πολύ εκτιμούν αυτού του είδους τα προσόντα.»
Από τις έρευνες φαίνεται ότι λίγες εταιρείες γνωρίζουν τη δυνατότητα πρόσληψης ασκουμένου στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος.  Η εκστρατεία «We Mean Business» έχει σκοπό να αλλάξει την κατάσταση αυτή και να προβάλει τα οφέλη από τη  δημιουργία θέσεων πρακτικής άσκησης μέσα στις επιχειρήσεις που απευθύνονται σε νέους στο διεθνές περιβάλλον.
Η εκστρατεία διαθέτει ειδικό ιστότοπο που περιέχει πληροφορίες και συνδέσμους σχετικά με το πώς μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι θέσεις πρακτικής άσκησης στην Ευρώπη. Θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης στα κράτη μέλη, ειδικότερα στα εμπορικά επιμελητήρια, τους οργανισμούς περιφερειακής ανάπτυξης, τους οργανισμούς υποστήριξης των επιχειρήσεων και άλλους φορείς επιρροής της κοινής γνώμης, οι οποίοι μπορούν να αναδείξουν τα οφέλη από τη δημιουργία θέσεων ασκουμένων στις επιχειρήσεις. 
Ιστορικό
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολόγησε τον  Δεκέμβριο του 2011 την πρωτοβουλία «Ευκαιρίες για τους νέους» (IP/11/1568), στο πλαίσιο της οποίας δεσμεύτηκε να αυξήσει κατά 30% τον αριθμό των τοποθετήσεων ασκουμένων στο πλαίσιο των προγραμμάτων Leonardo da Vinci και Erasmus για σπουδαστές επαγγελματικής κατάρτισης και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.  Το 2012 τουλάχιστον 130 000 νέοι θα λάβουν ενίσχυση για άσκηση σε θέση εργασίας στο εξωτερικό. Ο αριθμός αυτός θα φτάσει τους 150 000 το προσεχές έτος.
Μελέτες δείχνουν ότι οι ασκούμενοι που γνωρίζουν ξένες γλώσσες μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμοι για τις επιχειρήσεις που θέλουν να κατακτήσουν ξένες αγορές. Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν εργατικό δυναμικό χωρίς γνώσεις ξένων γλωσσών και δεξιότητες στον τομέα της επικοινωνίας μπορεί να έχουν κόστος από τις χαμένες ευκαιρίες. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την Επιτροπή το 2006 στην οποία συμμετείχαν περίπου 2000 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, το 11% όσων απάντησαν ανέφεραν ότι έχασαν κάποια σύμβαση λόγω έλλειψης ξένων γλωσσών, γεγονός που τους κόστισε έως και 50 εκατ. ευρώ συνολικά[1].
Παράλληλα με την εκστρατεία «We Mean Business», η Επιτροπή θα εγκρίνει αύριο (18 Απριλίου) μια ολοκληρωμένη δέσμη νέων μέτρων με σκοπό την ανάκαμψη που θα συνοδεύεται από την αύξηση της απασχόλησης. Ένας από τους κύριους στόχους των μέτρων είναι να δοθεί ώθηση στη δημιουργία θέσεων εργασίας στην πράσινη οικονομία, στις υπηρεσίες υγείας και στις ΤΠΕ.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Σχετικά με την πρωτοβουλία «Ευκαιρίες για τους νέους»:
Ιστοσελίδα για την εκστρατεία: : http://we-mean-business.europa.eu
Twitter: @VassiliouEU


[1] ELAN: οι συνέπειες για την ευρωπαϊκή οικονομία από τις ελλείψεις σε προσωπικό με γνώση ξένων γλωσσών στις επιχειρήσεις, 2006, http://ec.europa.eu/languages/languages-mean-business/files/elan-full-report_en.pdf
'We Mean Business': Brussels, 17 April 2012 - The European Commission today launches the “We Mean Business” campaign, which aims to encourage companies to create more trainee placements to boost young people's skills and employability. At the same time, traineeships can help young people make a smooth transition from education and training to a first good job. Placements can also bring benefits to companies, enabling them to identify potentially excellent future employees who could, with their fresh ideas, be key to future productivity and competitiveness. In 2012-2013, the Commission will provide funding support for a total of 280 000 placements through its Leonardo da Vinci and Erasmus schemes for vocational and higher education students...
Androulla Vassiliou, European Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth, said: “We Mean Business will support efforts by Member States to combat youth unemployment, which has reached unacceptably high levels in some EU countries. In particular, we want to raise awareness of the value of international placements, which can improve an individual's language skills as well as helping them to be more self-confident and adaptable. Our studies show that employers increasingly value these kinds of skills."
Surveys highlight that few companies are aware of the possibility of hosting a trainee in the framework of a European programme[1].  The "We Mean Business” campaign aims to change this situation and to demonstrate the benefits of international placements to businesses. 
The campaign has a dedicated website, which contains information and links on how to organise or find a European placement. Awareness raising events will take place in Member States, targeted at chambers of commerce, regional development agencies, business support organisations and other 'multipliers' who can highlight the benefits of placements for companies. 

Background
As part of its "Youth Opportunities Initiative", unveiled in December 2011 (IP/11/1568), the European Commission undertook to increase by 30% the number of Leonardo da Vinci and Erasmus work placements for vocational and higher education students.  In 2012, at least 130 000 young people will receive support for a traineeship in a workplace abroad. This figure should rise to 150 000 next year.
Studies show that trainees with foreign language skills can help enterprises to enter new markets. At the same time, businesses with workforces that lack language and communication skills can end up counting the cost of missed opportunities. In a 2006 Commission survey of nearly 2000 European businesses, 11% of respondents lost a contract as a result of lack of language skills, costing them up to €50 million in total[2].
In parallel to the "We Mean Business" campaign, the Commission will tomorrow (18 April) adopt a comprehensive package of new measures aimed at delivering a job-rich recovery. One of its main objectives will be to stimulate recruitment in the green economy, health services and ICT.
To find out more:
More on "Youth Opportunities Initiative": http://ec.europa.eu/social/yoi
Webpage of the campaign: http://we-mean-business.europa.eu
Twitter: @VassiliouEU


[1] Belgo-Italian Chamber of Commerce survey, 2010
[2] ELAN: effects on the European economy of shortages of foreign language skills in enterprise, 2006,