ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025

Αλλαγή σκυτάλης στη Lidl Hellas - Ψηλά ο πήχυς των επενδύσεων και των επιδόσεων

 


Της Λέττας Καλαμαρά

Αλλαγή σκυτάλης στη Lidl Eλλάδας από το Μάρτιο 2026, οπότε τα ηνία της εταιρείας θα αναλάβει ο κ. Μίλτος Φοροζίδης, στη θέση του απερχόμενου Martin Brandenburger, μέχρι πρότινος προέδρου διοίκησης και CEO της Lidl Ελλάς, ο οποίος ολοκλήρωσε μια πενταετία στο τιμόνι της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο σύνολο των 26 χρόνων παρουσίας που μετρά η εταιρεία στην ελληνική αγορά. Να σημειωθεί ότι σήμερα, η Lidl Ελλάς αριθμεί 231 καταστήματα και παρουσία σε κάθε γωνιά της χώρας και παραμένει 2η σε τζίρο στο λιανεμπόριο εμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα.

Επενδύσεις σε καταστήματα, logistics, self check out και bazaar προϊόντα  

Δίνοντας το στίγμα του επενδυτικού πλάνου της Lidl Eλλάς ο κ. Branderburger, στο πλαίσιο της παρουσίασης του στους εκπροσώπους του Τύπου, επεσήμανε ότι «τα επόμενα δύο χρόνια θα επενδύσουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ. Για να χτίσουμε, να αναβαθμίσουμε, να εκσυγχρονίσουμε».

Συγκεκριμένα, μέσα στο επόμενο έτος προγραμματίζεται η έναρξη 5 νέων καταστημάτων σε σημεία στρατηγικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, φέτος θα ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα, στο Μαρούσι. Ταυτόχρονα, εκσυγχρονίζονται τα υπάρχοντα καταστήματα με επεκτάσεις και ανακαινίσεις του χώρου πώλησης, με στόχο την βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας για τους πελάτες της εταιρείας. Ενδεικτικά, ο κ. Brandenburger ανέφερε τις ενάρξεις των καταστημάτων σε Αιγάλεω, Ρέντη, Χερσόνησο. Και όπως είπε «ανυπομονούμε τώρα για τα εγκαίνια του καταστήματος στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης στις αρχές Δεκεμβρίου, και στη συνέχεια των καταστημάτων στην Κομοτηνή, την Ιερισσό και τον Νέο Κόσμο».



Η εταιρεία προχωρά στην εγκατάσταση...

self-checkout ταμείων μέχρι το τέλος του 2026 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε περισσότερα από τα μισά καταστήματά της. Εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος το 2027, τα νέας γενιάς ταμία θα βρίσκονται σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας.

Επιπλέον, εντός του 2026 θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί ο εσωτερικός εκσυγχρονισμός του logistic center μας στα Τρίκαλα, που εξυπηρετεί τον ανεφοδιασμό 50 καταστημάτων της κεντρικής Ελλάδας. Το νέο logistic center στην Ελευσίνα, συνολικής έκτασης 62.000 m2 , προχωράει βάσει προγραμματισμού και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2029. Πρόκειται για μια επένδυση με πράσινη πιστοποίηση και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που όπως όλα δείχνουν θα ξεπεράσει τα 120 εκατομμύρια ευρώ, η οποία υπολογίζεται πως θα δημιουργήσει 150-200 νέες θέσεις εργασίας.  

Μέσα στο 2026 θα ξεκινήσει και ο ανασχεδιασμός του χώρου εντός των καταστημάτων όπου διατίθενται τα λεγόμενα bazaar προϊόντα δηλαδή εργαλεία, είδη ένδυσης-υπόδησης, αθλητικά είδη, εξοπλισμός κουζίνας. Η συγκεκριμένη κατηγορία αντιστοιχεί σε σημαντικό κομμάτι του τζίρου της αλυσίδας. Ωστόσο, δεν υπάρχουν προς το παρόν σχέδια για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος αποκλειστικά για προϊόντα non-food, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες.

Lidl House

Στις επενδυτικές πρωτοβουλίες της εταιρείας περιλαμβάνεται η έναρξη του Lidl House, που προγραμματίζεται για τον Μάρτιο του 2026. Πρόκειται για έναν νέο, ανοιχτό χώρο στην καρδιά της Αθήνας, που θα λειτουργεί ως σημείο φιλοξενίας δράσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γευσιγνωσιών, workshops, συνεργασιών και ειδικών παρουσιάσεων γύρω από τη γαστρονομία, τη βιωσιμότητα και την ποιότητα ζωής, με δικό της resident chef, τον Δήμο Μπαλόπουλο. «Είναι ένας χώρος που δημιουργεί εμπειρίες, ενσαρκώνει την καινοτομία και προσφέρει ουσία. Ένας χώρος που ανοίγει έναν διάλογο με τον κόσμο και δείχνει ξεκάθαρα ποιοι είμαστε και τι πρεσβεύουμε. Αντί να «μιλάμε» για τη βιωσιμότητα, την υπεύθυνη κατανάλωση, την υγιεινή πλανητική διατροφή, θα την κάνουμε πράξη μέσα από workshops, μαγειρικά προγράμματα και δράσεις κατά της σπατάλης τροφίμων. Γιατί τελικά, το “Better Living” δεν είναι απλώς ένα μήνυμα. Είναι στάση ζωής, σύμφωνα με τη διοίκηση της Lidl.

Απολογισμός 2024

Προχωρώντας στον απολογισμό του 2024 ο κ. Brandenburger τόνισε ότι η συνολική συνεισφορά της Lidl Ελλας ανήλθε στα 1,07 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί στο 0,52% του ΑΕΠ της χώρας. Για λόγους σύγκρισης, το 1999, χρονιά έναρξης της εταιρείας, η συνεισφορά της στο ετήσιο ΑΕΠ ήταν μόλις 0,04. Η συνολική συνεισφορά της στην απασχόληση ανήλθε στις 38,1 χιλ. θέσεις εργασίας και αντιστοιχεί στο 0,73% της συνολικής απασχόλησης της χώρας. Από κάθε άμεση θέση εργασίας της εταιρείας υποστηρίζονται 4,6 επιπλέον θέσεις εργασίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας και το εισόδημα από τις συνολικές θέσεις εργασίας υποστηρίζει 91,3 χιλ. ανθρώπους. Η συμβολή στα έσοδα του Δημοσίου διαμορφώθηκε στα 438 εκατ.ευρώ συνολικοί φόροι και ασφαλιστικές εισφορές, αποτελώντας το 0,44% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους, σε σύγκριση με 0,05% που ήταν η συμβολή στα συνολικά έσοδα του Δημοσίου το 1999. Όσον αφορά το κοινωνικό αποτύπωμά της το 2024  η Lidl προχώρησε σε 2 εκατ. ευρώ συνολικές επενδύσεις σε χορηγίες, δωρεές και δαπάνες για κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις, εκ των οποίων ήταν επενδύσεις σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις ύψους 1,3 εκατ.ευρώ και αξία προσφοράς προϊόντων ύψους 687 χιλ.ευρώ.  

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ως προς τις απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων μέσω του διεθνούς δικτύου της Lidl για το 2024 ο κύκλος εργασιών αυτής της δραστηριότητας διαμορφώθηκε στα 527,6 εκατ.ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,03% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ο συνολικός αριθμός κωδικών ανήλθε στις 1.647 και οι συνολικός αριθμός προμηθευτών στους 268 και τα προϊόντα κατευθύνθηκαν σε 31 χώρες. Σύμφωνα με τον κ. Bradenburger, «οι Έλληνες παραγωγοί έχουν μοναδική ευκαιρία να εξάγουν τα φρέσκα προϊόντα τους σε όλο τον κόσμο, όπου η εταιρεία μας έχει παρουσία. Χάρη στην εποχικότητα και τη διαρκή ζήτηση για φρέσκα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό, οι εξαγωγές πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, προβάλλοντας την ποιότητα της ελληνικής παραγωγής διεθνώς».